Când şi cum se porneşte motorul maşinii în anotimpul rece. Detalii esenţiale la care şoferii trebuie să fie atenţi iarna

Pentru a nu avea neplăceri odată cu apariţia iernii este bine ca fiecare şofer să facă o minimă pregătire a autoturismului pentru anotimpul rece. Pe lângă montarea anvelopelor de iarnă, trebuie verificate antigelul, bateria şi ştergătoarele.

Bateria poate cauza multe probleme şoferilor pe timp de iarnă, întrucât este mult mai solicitată. Pornirea motorului necesită un curent de 2-3 ori mai mare decât vara. De asemenea, pornirea concomitentă a unor accesorii, a termostatului, a ştergătoarelor, a luminilor, poate crea probleme bateriei, mai ales dacă este mai veche. Alături de mecanicul auto Răzvan Chişbora vă prezentăm câteva sfaturi.

Bateria

Iarna bateria se consumă mult mai repede decât în celalalte anotimpuri. Deoarece motorul este foarte rece la pornire, va avea nevoie de mai multă energia pentru a porni, lucru care solicită bateria de două-trei ori mai mult decât în mod normal.

“În momentul în care se încearcă pornirea motorului, şoferul trebuie să se asigure că nu este aprins niciun dispozitiv care să consume bateria. Aşadar, radioul, farurile, climatizarea, ştergătoarele etc se pot porni numai după câteva momente de la pornirea motorului”, a explicat mecanicul Răzvan Chişbora.

Specialiştii recomandă ca, în special, în anotimpl rece cablurile electrice să nu lipsească din portbagajul maşinii.

Antigelul

Circuitul de răcire al motorului se face cu ajutorul unui radiator şi al unei elice de tip ventilator, ataşată de acesta. Prin radiator trece antigelul menit să ajute la răcirea motorului şi care este recirculat cu ajutorul pompei de apă. Antigelul se cumpără concentrat din comerţ, diluarea acestuia făcându-se la umplerea rezervorului dedicat: pe timpul iernii este recomandată folosirea/diluarea astfel: 50% antigel, 50% apă pentru a rezistă la temperaturi de sub -30 grade”, a precizat mecanicul auto

Lichidul pentru parbriz

Când temperaturile scad drastic, este necesar un lichid care să suporte frigul şi să reziste îngheţului. În comerţ se găsesc produse care pot rezistă până la – 40 de grade Celsius.

Ştergătoarele

Dacă maşină ta este acoperită cu zăpadă, nu este indicat să se încerce îndepărtarea acesteia cu ajutorul ştergătoarelor. Dacă şoferul apelează la această metodă riscă să strice motoraşul care ajută la funcţionarea acestora şi există foarte mari şanse să distrugă şi lamelele stergătoarelor. “Geamurile de la maşină se curăţă cel mai bine cu ajutorul unei maturi speciale, cu ajutorul căreia se îndepărtezi gheaţă , iar apoi să dezlipeşti cu grijă ştergătoarele de pe parbriz. Doar după aceea pot fi folosite”, ne sfătuieşte Răzvan Chişbora.

Spălarea maşinii

Şoferii care aleg să-şi spele maşina în anotimpul rece trebuie să fie foarte atenţi, mai ales cândtemperaturile sunt cu minus. “După spălare şoferul se poate trezi cu îngheţarea apei în încuietori sau imposibilitatea de a închide ori deschide portierele, portabagajul sau capota. Înainte de a spala maşina, trebuie să ne asigurăm că spălătoria auto dispune de uscător cu aer cald, care să îndepărteze în totalitate apa, chiar şi din cele mai ascunse colţuri”, a explicat specialistul.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.