De ce îi pierzi pe angajaţii buni?

Pierderea unui angajat bun este un lucru groaznic. Pe langa faptul ca lasa liber un loc, te obliga la costuri pentru tot procesul de gasire si de training al unui alt angajat. Si intotdeauna exista o doza de nesiguranta despre evolutia noului angajat cooptat in echipa.

De obicei, exista un motiv puternic pentru demisie: nu te mai potrivesti cu echipa, ai primit o oferta mai buna, sau doar din motive personale. Dar ce se intampla cu ceilalti angajati? Cum ii pastram pe cei buni, care aduc rezultate si valoare in echipe?

Exista 7 motive pentru care un angajat isi da demisia:

1. Stagnarea

Oamenii nu vor sa fie inchisi intr-un “mormant al ignorantei” si sa faca acelasi lucru pentru urmatorii 20-40 de ani. Angajatii au nevoie sa simta ca merg intr-o directie care ii creste si ii formeaza profesional. Isi doresc sa aspire la ceva! Daca la jobul actual, nu au cum sa avanseze pe o pozitie mai buna, angajatii stiu ca se vor reorienta spre altceva, Intre timp, vor fi destul de plictisiti si nefericiti in aglomerarea de task-uri si roluri atribuite.

2. Volumul de munca in exces

Perioadele de lucru intens si stres sunt inerente oricarui job. Dar exista ceva de care trebuie sa te temi: sufocarea unui angajat cu un volum de munca realizabil doar de 2-3 persoane, nu de una singura!

Si, de obicei, asa se intampla la fiecare job. Oamenii de incredere si capabili sunt aglomerati cu cat mai multe task-uri, din diferite arii. Daca sunt mereu incarcati cu ceva, iar promovarea, marirea de salariu intarzie cu lunile si anii, angajatii ajung sa simta ca se profita de pe urma lor. Si cine ar putea sa ii invinuiasca atunci cand sunt obositi si vor sa gaseasca un job unde sa le fie apreciat corect numarul de responsabilitati?

3. Viziuni vagi

Nu exista nimic mai frustrant decat un job unde se practica viziunile si promisiunile la scara larga, dar nu exista o traducere exacta in actiuni masurabile.

Fara aceasta conexiune, nu exista decat vorbaraie. Ce persoana talentata si-ar dori sa isi epuizeze timpul si resursele la proiecte care mor dupa doua zile? Oamenii isi doresc sa lucreze pentru ceva care are un scop, nu doar sa ucida ore.

4. Profitul, mai important decat oamenii

Oamenii buni pleaca din companiile unde “rege” este profitul. In urma, raman cei apatici, fara opinii, prea obositi sa lupte pentru un job care sa ii satisfaca.

Rezultatul? O companie unde se incurajeaza performanta slaba, morala indoielnica, problemele legate de disciplina si respect. Desigur, cifrele si profitul sunt importante in business. Dar o afacere creste cu oameni alaturi, iar cei implicati sunt curajosi si foarte rari. Un angajator chibzuit stie ca pierderea lor este o lovitura grea pentru business!

5. Lipsa de recunoastere

Chiar si cei mai modesti si lipsiti de ego angajati isi doresc sa fie apreciati pentru un succes la munca. Este un aspect inerent din natura noastra umana.

Cand treci cu vederea performanta unui angajat, il demotivezi si nu profiti de ocazia de a incuraja munca facuta bine. Chiar daca nu ai un buget pentru o marire de salariu, cuvintele de incurajare pot sa fie la fel de importante. Si in acest caz, oamenii pleaca daca se simt invizibili si subapreciati in compania unde lucreaza.

6. Lipsa de incredere

Un angajat este mereu atent la felul in care comunici atat cu clienti, cat si cu partenerii de afaceri. Daca angajatorul minte, nu isi respecta promisiunile, nu plateste la timp, angajatul se gandeste ca acelasi tratament ii va fi aplicat si lui.

7. Ierarhia excesiva

Fiecare loc de munca are nevoie de structura si leadership, dar o organizatie condusa cu amenintari sau frica ii face pe angajati nefericiti. De asemenea, daca nu ii implici pe cei mai buni angajati in brainstorming, nu le dai putere de decizie, si parerea lor te lasa rece, angajatii se vor orienta repede spre un job unde sa fie apreciati.

Multi angajati pleaca din cauza lipsei de compatibilitate cu structurile manageriale, din lipsa de apreciere a muncii lor, sau din cultura “profitului”, care ii transforma pe angajati in sclavii task-urilor si a orelor state peste program.

Pentru a ii pastra alaturi pe oamenii de incredere, adu-ti aminte ca ziua are 24 de ore si ca oamenii au nevoie de motivare si de exemple pozitive la job!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.