Când ne fac bine alimentele şi când ne îmbolnăvesc

Fructele, produsele lactate sau cereale pot avea multe beneficii pentru organismul nostru, dar ne pot şi îmbolnăvi.

Fructele

Fructele

Fructele sunt bune pentru sănătate. “Depinde însă de cantitatea în care le consumăm. Multe dintre ele au un conţinut mare de fructoză, aşa că ajung să ne îngraşe. De aceea, trebuie să fim atenţi la cantitate şi la diversificare. Dacă ar fi să aleg câteva fructe benefice, acestea ar fi: fructele de pădure (catina, afine, mure), ananasul, pepenele, caisele. Toate conţin antioxidanţi şi foarte multe vitamine. O altă problemă a consumului de fructe este momentul în care le consumăm. Pentru că, dacă le vom consuma după masă, vom îngreuna digestia şi ele vor intra în putrefacţie. E important să le consumăm între mese, pe post de gustare. Cel mai bun moment este dimineaţa. Pentru a slăbi, putem mânca: mere, pere, căpşuni, pepene, kiwi, chiar şi banană. Atenţie însă şi la cantitate”, spune expertul în nutriţie Anca Alungulesei, pentru gândul.


Produsele lactate

Produsele lactate

Produsele lactate sunt ideale într-un regim de viaţă sănătos, dar nu pentru orcine. “Laptele de origine animală se digeră greu, deoarece este nevoie de enzime digestive pentru proteine şi grăsimi, care tind să învelească stomacul şi să neutralizeze acizii gastrici. Multe persoane au probleme în digerarea laptelui, deoarece le lipseşte enzima numită “lactază,” cea care digeră “lactoza” din lapte. Această enzimă devine tot mai deficitară pe măsură ce înaintăm în vârstă. Însă, există variante raw vegane de lactate. Sunt uşor de preparat acasă, sunt şi delicioase: lapte de migdale, caju, nucă de cocos, brânzeturi, maioneză, smântână etc”, spune, pentru gândul, expertul în nutriţie


Cerealele

Cerealele

Cerealele au avantaje, dar şi dezavantaje. “Cerealele(grâu, secara, orz, ovăz) conţin gluten, aşa că le provoacă persoanelor care nu tolerează această substanţă tulburări digestive . De asemenea, majoritatea cerealelor pe care le consumăm nu sunt integrale. Asta înseamnă că sunt golite de fibre. Mai mult decât atât, sunt greu digerabile. Cu alte cuvinte, cu cât consumăm mai puţine cereale care nu sunt integrale, cu atât este mai bine pentru sistemul nostru digestiv”, declară Alungulesei, pentru gândul


Alimentele verzi

Alimentele verzi

Alimentele verzi ne feresc de boli. “Cruciferele, legumele cu frunze verzi sunt pline de antioxidanţi şi alţi nutrienţi care susţin enzimele hepatice necesare pentru procesarea şi eliminarea toxinelor. Consumul de frunze şi legume verzi aduce doze mari de clorofilă, ele sunt incredibil de alcaline şi ajută organismul să rămână tânăr, protejându-l astfel împotriva bolilor. Ele conţin, de asemenea, mulţi nutrienţi digerabili, vitamine şi minerale, proteine, fitochimicale, bacterii sănătoase şi ajută la arderea grăsimilor. Acestea sunt: iarba de grâu, de orz, iarba grasă, rucola, spanac, broccoli, fruze kale, pătrunjel, varza, cicoarea, frunze de morcov, andive, salată verde, frunze de sfeclă etc”


Salata boeuf

Salata boeuf

Salata boeuf îngraşă dacă e făcută din clasica maioneză şi carne, adică multe ouă şi mult ulei. “Dacă optăm pentru varianta de maioneză vegetală, nu ar trebui să ne facem griji cu îngrăşarea”, spune Anca Alungulesei

6. Cum scăpăm de kilograme

Dacă vrem să slăbim, e bine să bem cât mai multe sucuri verzi. ” La câteva luni, recomand un repaus alimentar. În timpul acela, putem să nu mai consumăm hrană solidă şi să optăm pentru mesele lichide: o cură de detoxifiere cu sucuri naturale sau un post cu sucuri. Astfel, îi oferim sistemului digestiv un bine meritat repaus, îi dăm câteva zile de odihnă, timp în care asimilează şi se hrăneşte cu toţi nutrienţii din smoothie-uri. În rest, cât mai multe alimente crude, sub formă de salate, supe şi cel puţin 2-3 sucuri. Dacă acest lucru devine obicei, atunci cu siguranţă nu ne vom mai pune problema kilogramelor”, afirmă expertul în nutriţie

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.