Cele mai sănătoase uleiuri de gătit

Ai multe opţiuni când vine vorba de alegerea grăsimilor vegetale şi a uleiurilor pentru gătit. Dar nu trebuie doar să cumperi uleiuri care sunt sănătoase ca atare, ci trebuie să te gândeşti dacă ele te ajută să te menţii sănătos şi dacă le foloseşti la prăjit, de pildă.

Dacă prepari alimentele la temperaturi ridicate, trebuie să foloseşti uleiuri cu un punct de ardere mare. De exemplu, atunci când uleiurile trec prin etapa de oxidare, ele reacţionează cu oxigenul şi formează radicalii liberi şi acei compuşi toxici periculoşi, de evitat.

Uleiul de cocos

Este cea mai bună alegere, spun specialiştii, atunci când găteşti la temperaturi foarte mari. Peste 90% din acizii graşi din compoziţia lui sunt saturaţi, ceea ce îl face foarte rezistent la căldură şi la prăjeală.

Uleiul de măsline extravirgin

Este cea mai bună variantă pentru salate, paste şi pentru coacerea diverselor preparate. Nu este indicat la prăjirea alimentelor la temperaturi ridicate, deoarece are un punct de ardere scăzut.

Uleiul de rapiţă

Nu trebuie confundat cu canola, un hibrid de rapiţă. Uleiul de rapiţă este extras din seminţele acestei plante. Spre deosebire de uleiul de măsline, cel de rapiţă nu devine toxic la o temperatură extrem de mare. Iar punctul de ardere mai mare îl transformă într-o variantă mai bună pentru prăjire. Aşadar, îl poţi folosi la prepararea cartofilor copţi, la prăjirea alimentelor, dar mai puţin în salate, deoarece aroma sa nu este pe gustul tuturor

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.